FANDOM

Informacje

Minene Uryuu (雨流 みねね, Uryūū Minene) jest Dziewiątą Użytkowniczką Pamiętnika i posiada Pamiętnik Ucieczki. Jest także główną protagonistką spin-offu Future Diary: Mosaic, który skupia się na Minene przed i po otrzymaniu swojego Pamiętnika.

Minene jest atrakcyjną 20 letnią terrorystką. Nosi długie włosy, związane lub rozpuszczone. Na oku nosi czarną opaskę, ponieważ straciła je w starciu z głównymi bohaterami. Gustuje w ciemnych strojach.

OsobowośćEdytuj

Minene stawia zawsze swoje przeżycie na pierwszym miejscu co sprawia, że jej Pamiętnik Ucieczki reflektuje jej poglądy. Przed otrzymaniem swojego Pamiętnika, Minene posiadała coś na wzór jego wcześniejszej wersji, którego używała jako swojego dziennika oraz wyjścia z trudnych sytuacji, zapisując w nim możliwe drogi ucieczki. Ze względu na jej instynkty przetrwania Minene wierzy, że nie potrzebuje nikogo w swoim życiu, aby jej pomóc, co jest wynikiem spędzenia swojego dzieciństwa i okresu nastoletniego bez miłości i pokierowania. Minene jest bardzo taktyczna i inteligentna, dzięki czemu łatwo jej zdobywać nowe informacje. Umie także bardzo dobrze się maskować i udawać.

Przed wprowadzeniem, Minene jest przerażająca i często wytrącająca z równowagi Yukiteru Amano. Została ukazana jako psychotyczna osoba, która staje się podekscytowana podczas przeprowadzania aktów terroryzmu, skłonna do zlikwidowania każdego, kto stanie jej na drodze. Jednakże, po jej pierwszym pojawieniu się, złagodniała.

Pamiętnik i umiejętnościEdytuj

Jej Pamiętnik to Pamiętnik Ucieczki, który pokazuje jej drogi ewakuacyjne, którymi może uciec jeśli jest śledzona lub przegra pojedynek. Pamiętnik powie jej też czy istnieje jakakolwiek droga ucieczki i jeśli taka istnieje, to jak do niej trafić, gdzie się schować, na jak długo itp. To oznacza, że może z łatwością omijać porażki o ile warunki jej na to pozwolą.

Ze względu na swój zawód, Minene jest ekspertem w dziedzinie ładunków wybuchowych, takich jak bomby C-4, granaty, dynamit itp. Jest w tym wystarczająco doświadczona na tyle, aby porozmieszczać w całej szkole Yukiteru bomby będąc niezauważoną, tak samo było w przypadku szpitalu Sakurami. Posiada także specjalne urządzenie sterowania, które może ustawić na detonację, jeśli jej serce przestanie bić, co czyni ją także ekspertem w dziedzinie technologii. 

Jeszcze przed otrzymaniem Pamiętnika Ucieczki, Minene posiadała coś na wzór jego starszej wersji, w którym zapisywała możliwe drogi ucieczki oraz strategię swoich ataków, co świadczy o jej inteligencji oraz umiejętności strategicznego myślenia.

Wydaje się być również dobra np. w infiltracji oraz zmianie tożsamości, po tym jak zabiła młodą policjantkę i ukradła jej tożsamość oraz z łatwością przebrała się i udawała pielęgniarkę.

Minene zostając pół-bogiem, zyskała nadnaturalne zdolności od Deusa Ex Machiny, takie jak: lot, teleportacja, otwieranie portalu w ścianach, aby móc przez nie przelatywać, rzucanie niebieską kulą energii, związywanie przeciwników linami oraz uderzenia z wielką siłą.

Fabuła

Historia Edytuj

Mało wiadomo na temat przeszłości Minene. Z informacji, które są podane, podczas wojny straciła swoich rodziców, co nauczyło ją własnej "walki o przetrwanie". Nie miała także żadnej miłości. Większość jej osobowości została ukształcona podczas wojny. Często wspomina o swojej przyszłości.

Future Diary: Mosaic AEdytuj

Atak DziewiątejEdytuj

Po tym, jak Yukiteru zabił Takao na następny dzień przychodzą do szkoły, okazuje się, że ich nauczyciel jest nieobecny. Po lekcjach Yuno wychodzi z sali z powodu zajęć fizycznych, a Yukiteru pakuje swoje rzeczy. W tym czasie Minene w stroju lolity wchodzi do sali oraz pyta się go, czy pomoże jej w dojściu do pokoju nauczycielskiego, ponieważ chcę się dowiedzieć na temat nieobecności ich nauczyciela - Hiyamy. Wtedy też Minene dopytuje się o nagłe poprawienie stopni w szkole, a po chwili ujawnia tożsamość ich nauczyciela. Po tym w pamiętniku Yuno pojawia się nowy wpis. W pamiętniku Yukiteru pojawia się wpis, który mówi o Dead End. Wtedy też Yuno biegnie w stronę dziewiątej i uderza ją gaśnicą pożarową. Ta jednak, szybko wstaje i przyznaje się, że jest jedną z osób posiadającą pamiętnik, a następnie wyskakuje z okna żegnając się z pierwszym . Gdy dziewiąta leci w stronę ziemi, sale zaczynają wybuchać przez bomby, które zostały podłożone przez Minene, jednak Yuno chroni Yukiteru, przez co przeżyli. Gdy Minene wylądowała, przez magnetofon zaczęła mówić, że posiada kontrolę nad szkołą oraz żeby nie wychodzić z klas. W tym czasie Yuno oraz Yukiteru powoli czołgają się, by uciec ze szkoły oraz omijają zdalnie sterowane bomby Minene. Po wielu unikach przed bombami, para dochodzi do drugiej, bezpieczniejszej części szkoły, gdzie znajdują się uczniowie. Jak się okazuje - Minene kazała nauczycielom i uczniom złapać pierwszego i przyprowadzić go do niej, przy okazji mówiąc, że jeżeli warunek zostanie spełniony - więcej uczniów nie zginie. Nauczyciele zgodzili się na to, przez co Yukiteru został szybko złapany i przywleczony na środek szkoły, gdzye było pole minowe. Wtedy też Yuno wpadła w szał, uwalniając się od dwóch uczniów, którzy ją trzymali i biegnąc w stronę wyjścia, by pomóc pierwszemu. Zszokowany Yukiteru patrzy na wybuchy, a Minene tłumaczy mu, że w ciągu 10 minut wszystkie bomby w szkole zostaną zdetonowane, przez co szkoła zniknie. Wtedy też obok jej kucyka pada strzał z rewolwera Keigo Kurusu. Po krótkiej wymianie zdań między Minene, Yukiteru oraz czwartym, dziewiąta przedstawia swoje żądania - zabicie Yukiteru, a następnie popełnienie samobójstwa przez czwartego. W innym wypadku - szkoła zostanie zniszczona, a wszyscy uczniowe zginą. Keigo, który celował w stronę Minene, zmienił punkt docelowy na Yukiteru . Po chwilowym załamaniu pierwszego, Yuno wyskoczyła z okna w stronę Minene i zaczęła się z nią bić. Wtedy też czwarty powiedział Yukiteru, by skorzystał z okazji i biegł po swój pamiętnik. Pierwszy posłuchał Keigo biegnąc prosto w pole minowe, gdzie znajdował się jego dziennik. Minene zdziwiona patrzyła jak Yukiteru omija jej miny. Wtedy też zdała sobie sprawę, że pierwszy omija miny przez Yuno . Próbując ją zaatakować, została zatrzymana poprzez strzały Czwartego. Po chwili jednak naboje do rewolweru Keigo skończyły się, przez co Minene zaatakowała Yuno , kopiąc ją w twarz. Zmieniając opcje w swoim panelu do bomb, nagle dostawała książkami po głowie, którzy w taki sposób pomagali Yukiteru . Zmieniając dalej opcje, wysadziła miny, jednakże Pierwszy był już poza zasięgiem wybuchu i wyciągając swoją rzutkę trafił prosto w oko Minene. Po chwili jęku i krzyku spowodowanych bólem, Keigo kazał Dziewiątej się poddać, ta jednak, używając zasłony dymnej, odjechała motorem, informując o tym, jaki ma typ pamiętnika. Wpis z Dead End u Yukiteru znika.

Kult SzóstejEdytuj

Future Diary: Mosaic BEdytuj

Future Diary: Mosaic CEdytuj

Zdrada CzwartegoEdytuj

Bitwa Siódmych o miłośćEdytuj

Finałowa walkaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jej imię jest opierane na Minerwie, rzymskiej bogini mądrości. Wraz z Yukiteru i Yuno, którzy także zostali nazwani po rzymskim bogu i bogini, Jowiszu i Junonie, są nawiązaniem do Trójcy Kapitolińskiej, gdzie Jowisz, Junona i Minerwa zostali uznani jako najpotężniejsi z bogów. Co ciekawe, cała trójka bohaterów otrzymała boskie moce, choć Minene jest jedynie boginią w połowie.
  • Jej wygląd, osobowość oraz przeszłość zostały zaczerpnięte z postaci Revy z anime Black Lagoon. 
  • Minene posiada trzy utwory przewodnie: Reject wykonany przez OLDCODEX, Brilliant Mimicry, napisany przez Hitomi Mieno, lecz wykonany przez japońską aktorkę głosową Minene, Mai Aizawę; oraz trzeci, który dzieli z NishijimąCrazy For Youwykonany przez NIRGILIS. 
  • Jej wygląd oraz jej relacja z Yukiteru sprawia, że Minene może być także porównywana z postacią Misato Katsuragi z anime Neon Genesis Evangelion. 
  • Minene jest jedynym Posiadaczem Pamiętnika z Drugiego świata (nie licząc Yukiteru), który przeżył.
  • Minene, KurusuKaryuudo są jedynymi Posiadaczami Pamiętników, którzy nie zostali zabici przez Yukiteru lub Yuno podczas Gry w Drugim świecie.