FANDOM

Gra o Przetrwanie – jest turniejem, który stworzył Deus Ex Machina, aby móc wybrać swojego następcę jako Boga Czasu i Przestrzeni. Dwanaście osób zostało wybranych jako uczestnicy, pomimo tego, że jedna kandydatura składa się z dwóch osób (Marco i Ai). Deus rozpoczyna Grę w kwietniu 2006 roku. Każdy z graczy otrzymuje Pamiętnik Przyszłości, który przepowiada ich przyszłość. Ostatnia żywa osoba na podium, stanie się następcą Deusa. Inni gracze muszą zostać zabici lub ich Pamiętniki muszą zostać zniszczone, aby skutecznie wyeliminować ich z Gry. Deus pełni także funkcję jako sędzia w czasie Gry, wraz ze swoją asystentką Muru Muru, która oprócz tego zajmuje się przekazaniem Pamiętników w ręce Graczy oraz wytłumaczeniem im zasad turnieju.

ZasadyEdytuj

Gra o Przetrwanie posiada kilka ważnych zasad, które są istotne zarówno dla uczestników, jak i progresu turnieju:

  • Wszystkie Pamiętniki przepowiadają przyszłość, jednak każdy w inny sposób.
  • Przyszłość Pamiętników nie jest sztywno ustalona. Jeżeli uczestnik lub dowolna osoba wykona czynność, która zmieni wpisy w Pamiętnikach innych Użytkowników, to przyszłość zostanie zmieniona natychmiastowo.
  • Każdy posiadacz jest oznaczony numerem od 1 do 12, który jest odwołaniem do ich aliasów (np. Pierwszy, Druga itp.). Dopóki prawdziwa tożsamość uczestników nie zostanie odkryta przez Pamiętnik, to posiadacze są oznaczeni przez swoje aliasy.
  • Posiadacze nie mogą odejść lub wycofać się z Gry, jednak oddanie Pamiętnika w ręce osoby trzeciej jest dopuszczalne.
  • Pamiętniki, dosłownie noszą w sobie przyszłość posiadacza, dlatego zniszczenie lub uszkodzenie go sprawi, że gracz zostanie wymazany zarówno z Gry jak i z egzystencji. Objawia się to pod postacią wessania danej osoby przez czarną dziurę.
  • Gra zakończy się, gdy przy życiu pozostanie tylko jeden uczestnik. Zwycięzca stanie się bogiem.
  • Deus i Muru Muru nie mogą ingerować w Grę. Oboje złamali tą zasadę podczas turnieju w Drugim świecie.

Oficjalny czas Gry o Przetrwanie ma miejsce pomiędzy kwietniem, a lipcem. Gra zakończyła się dokładnie 28 lipca. Sprzeczne ze sobą daty, zarówno w mandze jak i w anime sprawiają, że dość trudno jest ustalić dokładną datę rozpoczęcia turnieju, jednak miało to miejsce mniej więcej pomiędzy 21, a 24 kwietnia, czyli dzień po tym, jak Yukiteru otrzymał swój Pamiętnik od Deusa. Zostało ukazane, że Muru Muru przekazała Pamiętniki innym osobom w przypadkowej lub w odwrotnej kolejności, gdyż Yuki był ostatnią osobą, która otrzymała swój Pamiętnik.

Okazjonalnie, Deus utrzymuje spotkania pomiędzy uczestnikami, aby monitorować ich progres lub odpowiadać na ich pytania związane z Grą. Te spotkania mają miejsce w Katedrze Przyczynowości.

Uczestnicy Edytuj

Deus i Muru Muru pełnią rolę sędziów podczas Gry o Przetrwanie. Muru Muru przejęła rolę Deusa po jego śmierci, aby upewnić się czy tron Boga zostanie zapełniony. Zostało ujawione, że w Grze istnieje trzeci sędzia, nazwany Obserwatorem, sztuczny człowiek, który został stworzony, aby sekretne obserwować przebieg Gry od środka. Tą osobą jest Aru Akise.

Technicznie rzecz biorąc, w Grze bierze udział trzynastu uczestników, jednakże dwójka z nich jest liczona jako jedna osoba. Posiadaczami Pamiętników są:

  1. Yukiteru Amano - Pierwszy Użytkownik Pamiętnika. 14-letni uczeń gimnazjum. Posiada Losowy Pamiętnik. Jego powód, aby wygrać Grę (w Drugim świecie) jest ściśle związany ze śmiercią swoich rodziców, Reą i Kurou Amano.
  2. Yuno Gasai - Druga Użytkowniczka Pamiętnika. Kolejna uczennica gimnazjum oraz personalna prześladowczyni Yukiteru. Posiada Pamiętnik Yukiteru. Jej powód zostania bogiem jest nieznany, jednak ma to związek z Yukiteru, prawdopodobnie jest to spędzenie z nim wieczności.
  3. Takao Hiyama - Trzeci Użytkownik Pamiętnika. Za dnia nauczyciel w gimnazjum, w nocy seryjny morderca. Posiada Pamiętnik Zabójcy. Jego powód zostania bogiem jest nieznany.
  4. Keigo Kurusu - Czwarty Użytkownik Pamiętnika. Komendant główny policji w Sakurami City. Posiada Pamiętnik Śledczego. Jego powodem, aby wygrać Grę jest uleczenie swojego śmiertelnie chorego syna, Yoi Kurusu.
  5. Reisuke Houjou - Piąty Użytkownik Pamiętnika. 5-letni maluch, posiadający ogromny intelekt. Posiada Pamiętnik Hiper Wizji. Jego powodem, aby wygrać jest zostanie "super elitą", prawdopodobnie jest to jego punkt widzenia Boga lub lepszej osoby niż tymi, którymi byli jego rodzice.
  6. Tsubaki Kasugano - Szósta Użytkowniczka Pamiętnika. Najwyższa kapłanka sekty religijnej Omekata. Posiada Pamiętnik Jasnowidza. Jej powodem, aby zostać bogiem jest zniszczenie świata, aby móc uciec od swojego koszmarnego życia.
  7. Marco Ikusaba i Ai Mikami - Siódmi Użytkownicy Pamiętnika. Para kochanków powiązana z sierocińcem "Matczyna Wioska". Posiadają Pamiętniki Wymiany. Ich powodem, aby wygrać Grę jest spędzenie razem wieczności.
  8. Kamado Ueshita - Ósma Użytkowniczka Pamiętnika. Założycielka i dyrektorka sierocińca "Matczyna Wioska". Posiada Pamiętnik Serwera. W przeciwieństwie do reszty uczestników, kobieta nie posiada pragnienia, aby zostać bogiem, jednak chciałaby, żeby zwycięzca uczynił świat lepszym dla dzieci.
  9. Minene Uryuu - Dziewiąta Użytkowniczka Pamiętnika. Terrorystka, której celem są organizacje religijne. Posiada Pamiętnik Ucieczki. Jej powodem, aby zostać bogiem jest pozbycie się wszystkich religii na świecie oraz bogów, nawet jeśli wlicza się w to ją samą, jeśli wygra.
  10. Karyuudo Tsukishima - Dziesiąty Użytkownik Pamiętnika. Hodowca psów i właściciel schroniska. Posiada Pamiętnik Hodowcy. Jego powód zostania bogiem jest nieznany, jednak obiecał swojej córce Hinacie Hino, że cofnie się w czasie, aby móc naprawić swoje błędy wychowawcze jakie popełnił w przeszłości (chociaż, później sam przyznał, że było to kłamstwo).
  11. John Bacchus - Jedenasty Użytkownik Pamiętnika. Burmistrz Sakurami City oraz twórca Pamiętników Przyszłości. Posiada Pamiętnik o nazwie Obserwator. Jego powodem, aby wygrać jest pomóc ludzkości ewoluować.
  12. Yomotsu Hirasaka - Dwunasty Użytkownik Pamiętnika. Ślepy, samozwańczy superbohater. Posiada Pamiętnik Sprawiedliwości. Jego powód, aby zostać bogiem jest nieznany.

Gra o Przetrwanie w Pierwszym świecieEdytuj

Lista eliminacji:Edytuj

Kolejność wyeliminowanych posiadaczy Pamiętników została ukazana w pierwszym endingu anime, Blood Teller:

  1. Takao Hiyama - jego Pamiętnik został zniszczony przez Yukiteru i Yuno.
  2. Keigo Kurusu
  3. Reisuke Houjou - został uduszony przez Yuno, co zostało ukazane w dwudziestym trzecim odcinku anime. 
  4. Tsubaki Kasugano
  5. Marco Ikusaba i Ai Mikami
  6. Kamado Ueshita
  7. Karyuudo Tsukishima
  8. Minene Uryuu
  9. John Bacchus - został zabity w takim sam sposób, jak podczas Gry w Drugim świecie.
  10. Yomotsu Hirasaka - został zasztyletowany przez Yuno, co zostało ukazane w dwudziestym trzecim odcinku anime.
  11. Yukiteru Amano - popełnił samobójstwo wraz z Yuno, jednak ona sfałszowała swoją śmierć.

Gra o Przetrwanie w Drugim świecieEdytuj

Lista eliminacji:

  1. Takao Hiyama - jego Pamiętnik został przebity przez strzałkę rzuconą przez Yukiteru.
  2. Yomotsu Hirasaka - został zabity poprzez poderżnięcie gardła siekierą przez Yuno.
  3. Tsubaki Kasugano - jej Pamiętnik został przebity przez strzałkę rzuconą przez Yukiteru.
  4. Reisuke Houjou - został zasztyletowany nożem w klatkę piersiową przez Yuno.
  5. Karyuudo Tsukishima - został zastrzelony w tył głowy przez Keigo Kurusu.
  6. Keigo Kurusu - po zerwaniu sojuszu z Yukiteru i Yuno, a wcześniej poprzez manipulacje Muru Muru, Kurusu zabił Tsukishimę i próbował zamordować Yukiteru i Yuno. Postrzelony przez Yukiteru, Kurusu próbował zabić Yuno, jednak po skonfrontowaniu się z Minene i kolegą z pracy, Masumi Nishijimą dowiedział się, że popełnił przestępstwo oraz, że nie jest już dłużej policjantem, a co za tym idzie jego Pamiętnik jest już bezużyteczny. Kurusu sam wyeliminował się z Gry poprzez złamanie swojego Pamiętnika na pół.
  7. Marco Ikusaba i Ai Mikami - Ai została zabita poprzez poderżnięcie gardła za pomocą noża przez Yuno i z powodu utraty zbyt dużej ilości krwi. Marco zaś, zginął wraz z wybuchem Wieży Sakurami, obejmując ciało swojej ukochanej w ramionach.
  8. Minene Uryuu - po utracie ręki przez bombę oraz bycie postrzeloną przez Yukiteru, Minene poświęciła się poprzez próbę wysadzenia drzwi sejfu, w którym ukrywał się John Bacchus. Niszcząc swój telefon, Minene z pozoru umarła, kiedy bomba, która miała aktywować się wraz z przestaniem bicia jej serca, wybuchła. Jednakże, Minene przeżyła oraz została obdarzona częścią mocy umierającego Deusa, aby przeszkodzić Muru Muru w dalszych manipulacjach. Z tego powodu, nie jest już dłużej oficjalną uczestniczką Gry.
  9. John Bacchus - ścięcie głowy przez Yuno. W anime jednak, został zastrzelony w głowę, również przez Yuno.
  10. Kamado Ueshita - po byciu świadkiem jak Yuki zabił swoich przyjaciół, Kamado zaakceptowała swoją nieuchronną śmierć, uwięziona pod gruzami budynku, została zasztyletowana w brzuch przez Yuno.
  11. Yuno Gasai - po podróżowaniu w Trzecim świecie, aby odtworzyć Grę o Przetrwanie, Yuno zrozumiała, że nie ma sensu, po tym jak Yuki naruszył przyszłość, aby upewnić się, że Yuno z Trzeciego świata posiada szczęśliwe życie. Zasztyletowała siebie nożem, pozwalając Yukiteru przeżyć. Jednakże, Muru Muru ocaliła jej wspomnienia i umieściła je w Yuno z Trzeciego świata, co techniczne rzecz biorąc pozwoliło jej przetrwać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki