Fandom

Mirai Nikki Wiki

Aru Akise

60stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze76 Udostępnij
Informacje

Aru Akise (秋瀬 或, Akise Aru) jest jednym z przyjaciół Yukiteru Amano w nowej szkole oraz Posiadaczem Próbnego Pamiętnika. Jego Pamiętnik nosi nazwę Pamiętnik Detektywa. Jest on także głównym bohaterem pobocznej mangi Future Diary: Paradox, gdzie on i Muru Muru zastępują Yuno i Yukiteru w Grze, po tym jak Muru Muru przypadkowo zabija Yuno, gdy Yuki jest ranny.

WyglądEdytuj

Aru jest średniego wzrostu, młodym mężczyzną o bardzo jasnej karnacji. Ma białe, lekko potargane włosy z grzywką i bladoczerwone oczy. Najczęściej można go zobaczyć w białej koszuli na długi rękaw, z czarnym krawatem. Do tego nosi niebieską kurtkę z zielonym kapturem, ciemnoszare spodnie i czarne buty.

OsobowośćEdytuj

Akise jest bardzo mądrym chłopakiem, nieco ekscentrycznym, z chłodną i spokojną osobowością. Lubi bawić się w detektywa i szukając wskazówek. Jest on bardzo mądry i wykorzystuje swoją inteligencję, aby grać z ludźmi w gry i zdobywać przewagę - tak jak z Hinatą Hino, kiedy udawał, że ma Pamiętnik Przyszłości. Okazał się być on także szybkim i zwinnym myślicielem, gdyż zawsze wymyśla udane plany. Pomimo swojego inteligentnego charakteru i analitycznej natury, Akise został stworzony przez Deus Ex Machina aby zbierać ważne informacje o innych graczach, przy czym sam Deus stwierdził, że Aru nie ma prawdziwej duszy czy życia, jest tylko "narzędziem" w grze.

Pamiętnik i umiejętnościEdytuj

Detective Diary.jpg

Pamiętnik Detektywa

Przez większość Gry Akise nie używa Pamiętnika; jednakże później zostaje mu przyznany Próbny Pamiętnik Detektywa, który pozwala mu czytać prognozy innych Posiadaczy, jak i ich działania. To w zasadzie czyni każdy Pamiętnik przeciwnika bezużytecznym, ponieważ on zawsze wie o wyniku. Pomimo tej niesamowitej przewagi, którą czyni najsilniejszy Pamiętnik Przyszłości, ma on również swoje słabości. Na przykład, jeśli ktoś poznał przepowiednie w jego pamiętniku, może wykonać działania, które zmusiłyby Akise do zmienienia przyszłości, a nie jego samego. Po drugie, co zostało pokazane przez Yuno, ponieważ czyta wpisy z różnych dzienników, jeśli ktoś ma dostęp do wielu kopii tego samego pamiętnika, to możliwe jest zmylenie Pamiętnika Detektywa. Nie wiadomo, czy ta metoda będzie działać w różnych Pamiętnikach, zważywszy, że mógł czytać zarówno Pamiętnik Yukiteru i Przypadkowy Pamiętnik, wiele więcej pamiętników mogłoby doprowadzić do przepełnienia informacji.

Defend Eighth.jpg

Aru obraniający Kamado przed Yuno

W większości serii Akise opiera się na swoim wielkim intelekcie, do rozwiązywania spraw. Jak detektyw którym marzy by zostać, Akise jest bardzo mądry i łatwo może wywnioskować wiele rzeczy, posiadając zaledwie parę drobnych informacji. Na przykład, w trakcie kilku razy kiedy Tsukishima wysłał swoje psy na szał zabijania, Akise był w stanie go śledzić. Dowiedział się również, że pamiętnik Yuki'ego pracuje w oparciu o jego własny, z pozoru bez żadnych informacji.

Jako detektyw, ma silne związki z policją, głównie z Masumi Nishijima, co daje mu dostęp do zasobów wykorzystywanych przez policję, przypuszczalnie informacji, a także do samych policjantów, przez co dowiaduje się, że Yuki był w wielu incydentach z innymi posiadaczami pamiętników, a także, że policja pilnuje niektórych miejsc.

Akise okazuje się być ekspertem w walce wręcz, był w stanie pokonać Yuno, chociaż trzymała nóż tuż przy jego gardle. Podczas gdy jest on najczęściej widziany bez broni, to jeśli chodzi o walkę woli broń miażdżoną, jak np. tonfę lub łom.

CiekawostkiEdytuj

  • Piosenką przewodnią Aru jest Song of A Certain Truth, wykonana przez Alice Rokugen.
  • Nadane mu imię Aru oznacza "istnieć", co może być odniesieniem do jego prawdziwego pochodzenia.
  • W Paradox, zmiana Akise w przyszłości pozwala mu stworzyć potężny sojusz, w którego skład wchodzi większość właścicieli pamiętników - Keigo Kurusu, Reisuke Houjou, Tsubaki Kasugano, Marco Ikusaba i Ai Mikami, Kamado Ueshita reprezentowaną przez Orin Miyashiro oraz Yomotsu Hirasaka. Nigdy nie spotyka Karyuudo Tsukishima i Johna Bacchusa, zabija Takao Hiyama i walczy z Minene Uryuu.
  • Akise ma parę podobnych cech do Kaworu Nagisa z Neon Genesis Evangelion. Dzielą podobny wygląd, bezwarunkową miłość do głównego bohatera, jak i również tego samego aktora głosowego - Akirę Ishidę. Obu także spotyka podobna śmierć, poprzez ścięcie głowy.
  • Porównując wygląd Akise do wyglądu Yukiteru, można stwierdzić, że są oni dokładnymi przeciwieństwami - Akise ma białe włosy i czerwone oczy, a Yuki z kolei ma czarne włosy i niebieskie oczy. Nie wiadomo czy jest to celowa czy przypadkowa kolorystyka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki